Obchodní podmínky
Všeobecná ustanovení
Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran kupní smlouvy, uzavírané mezi Pavlou Klementovou (OSVČ, dále jen "prodávající") a Vámi (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese www.jatymy.cz
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Údaje prodávajícího: Pavla Klementová, IČ 74596438, se sídlem na Majakovského 2011/1, Karviná, zapsána v živnostenském rejstříku - živnostenský úřad je příslušný magistrátu města Karviná. Neplátce DPH. Tel.: 705 200 276*, E-mail info@jatymy.cz, objednavky@jatymy.cz, reklamace@jatymy.cz
*Doplnění k sídlu a telefonu: na uvedené adrese se nenachází prodejna zboží. Po předchozí domluvě je možné i zde vyzvednout zboží, ale už není možné ho zde vybírat či zkoušet (více níže v dodání zboží). Pokud bych Vám telefon nebrala, není to proto, že bych s Vámi nechtěla mluvit, ale protože se o vše, od A do Z, starám sama a kolikrát se k mobilu nedostanu, nemívám ho u sebe. Lépe mě "seženete" na emailu, kde hned vidím co potřebujete. Vždy se snažím odpovídat Vám obratem.. Děkuji Vám za pochopení.
Objednání zboží a uzavření kupní smlouvy
Objednávka je vždy závazná pro obě strany, není-li dohodnuto jinak. Odesláním internetové objednávky vybraného zboží kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, vyjadřuje souhlas s obchodními podmínkami a zároveň potvrzuje závaznost jeho objednávky. Vztahy mezi kupujícím a prodávajícím se řídí těmito obchodními podmínkami, které jsou zároveň pro obě strany závazné. Podmínkou pro naplnění platnosti elektronické objednávky je pravdivé vyplnění veškerých požadovaných údajů a náležitostí uvedených v objednávkovém formuláři. Své údaje (jméno, příjmení, adresu) uvádějte prosím s diakritikou, aby bylo zaručeno správné doručení.
Kupní smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím e-shopu a vzniká okamžikem doručení závazné objednávky kupujícího prodávajícímu. Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti
Zboží můžete pohodlně nakupovat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, prostřednictvím tohoto e-shopu. V průběhu tvorby až do dokončení můžete Vaši objednávku a údaje v ní měnit. Po provedení závěrečné kontroly objednávku dokončíte kliknutím tlačítka "Objednat s povinností platby". Předtím ale ještě musíte potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito obchodními podmínkami (k tomuto slouží zatrhávací políčko) - v opačném případě nebude možné objednávku dokončit. Poté Vám na Vaši e-mailovou adresu přijde potvrzení, ve kterém bude shrnutí Vaší objednávky, včetně znění Obchodních podmínek v příloze. Potvrzením objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi námi, tz. mezi kupujícím a prodávajícím. Pokud Vám toto potvrzení nebylo doručeno (a není ani v jiných složkách emailu - např. hromadné nebo ve spamu), kontaktujte mě a budu Vás informovat zda jsem objednávku obdržela a vyřizuji ji.
Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu či ji může pozměnit (např. způsob platby, apod.) a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).
Změny v objednávce, přiobjednání
Pokud jste zjistili, že jste v objednávce něco přehlédli, překlikli se či chcete něco pozměnit, napište mi email s číslem Vaší objednávky a požadovanou změnou.
V případě, že už máte podanou objednávku a zboží z ní Vám ještě nebylo odesláno a chcete přidat nějaké zboží, můžete doobjednat mailem (nejlépe i s odkazem a dalšími doplňujícími údaji; je-li jich u dané věci více, např. má daná věc více velikostí, variant, apod.). Do objednávky Vám věc(i) přidám ručně, na e-mail Vám bude poslán náhled objednávky po změně. Případně můžete v e-shopu podat novou objednávku a do poznámky této objednávky uvést, že se jedná o doobjednání a číslo Vaší předchozí objednávky. Obě objednávky Vám budou sloučeny, smazáno jedno poštovné, případně, bude-li to potřeba bude poštovné upraveno (při změně parametrů zásilky - o tom bych Vás ale informovala ještě před sloučením objednávek) a opět Vám pošlu náhled objednávky po úpravě. Prosím, berte na vědomí, že při doobjednání se může doba dodání posunout a počítat se od tohoto "přídavku" - to platí v případě, že by daná věc-i nebyla-nebyly skladem u mě ani dodavatelů/výrobců a vyráběla by se.
Cena výrobku vždy odpovídá ceně, která je uvedena v internetovém katalogu v době objednání výrobku. V případě, že v rámci e-shopu nebo v objednávce bude uvedena zjevně chybná cena, prodávající není povinen kupujícímu zboží za tuto cenu dodat ani v případě, že kupující obdržel automatické potvrzení objednávky a tedy došlo k uzavření smlouvy. V takovém případě bude prodávající kupujícího bez zbytečného odkladu o chybě informovat a zašle kupujícímu e-mailem pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena souhlasem kupujícího. Kupující má právo nový návrh kupní smlouvy nepřijmout a odstoupit tak od kupní smlouvy. Za zjevnou chybu v ceně se považuje např. situace, kdy cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
Dárek k objednávce a uzavření darovací smlouvy
Při nákupu nad 1000,- dostanete/si budete moci vybrat (záleží na aktuálních skladových zásobách) dárek. Dále dárek může být vázán ke konkrétnímu výrobku/sadě výrobků. V této souvislosti dojde mezi prodávajícím a kupujícím k uzavření darovací smlouvy, která je závislá na kupní smlouvě, neboť dar bude vázán na zakoupení zboží v určité minimální finanční hodnotě anebo na koupi konkrétního produktu. Kupující má právo dárek odmítnout - v nákupním košíku přes "změnit dárek" zvolíte "Nechci dárek" (např. když víte, že pro dárek nebudete mít využití Vy, ani nikdo z Vašich blízkých)
V případě částečného odstoupení od smlouvy (vrácení části věcí z objednávky) může zaniknout a v případě odstoupení od smlouvy zaniká nárok na dárek (více níže v odstoupení od smlouvy/vrácení/výměna). Proto je doporučeno, aby ve 14 dnech po obdržení zboží bylo s darem nenakládáno nebo s ním bylo nakládáno co nejméně/opatrně (tj. přiměřeně s ohledem na seznámení s jeho povahou, vlastnostmi jako v kamenné prodejně).
Platba a dodání zboží
Za zboží můžete zaplatit předem bankovním převodem na náš účet. V tomto případě v e-mailu potvrzujícím Vaši objednávku naleznete potřebné údaje. O přijetí platby Vás vždy budeme informovat. Zboží můžete také zaplatit dobírkou - v případě poslání přes Českou poštu, anebo v hotovosti při osobním převzetí.
Pokud zvolíte platbu bankovním převodem, čekám na úhradu 7 - 10 dnů, není-li dohodnuto jinak. Pokud částku za zboží do té doby nepřevedete, pošlu Vám připomenutí a pokud ani poté nebudu mít od Vás žádnou informaci, bude Vaše objednávka stornována a zboží uvolněno k prodeji - vždy budete o jednotlivých krocích informováni e-mailem (dokud Vám nepošlu e-mail s informací o stornu Vaší objednávky, pak tato objednávka platí a pracuje se na jejím vyřízení)
Zboží zasílám pouze po České republice, prostřednictvím České pošty nebo Zásilkovny. O odeslání zásilky Vás vždy informuji na Vámi uvedený e-mail (poskytnu Vám i podací číslo pro sledování). V případě, že všechno zboží z Vaší objednávky je skladem, odesílám Vám zásilku max. následující pracovní den od přijetí objednávky/platby. Zboží na objednávku dodávám většinou během 1, 2 - 3 týdnů, max. měsíce. Při zakázkovém šití - úpravách na míru (lze pouze u věcí výrobce Shara) může být dodání 4-6 týdnů. Delší doba dodání (než měsíc) může být i např. v době dovolených, svátků, či v případě jiných nepředvídatelných okolnostech - o tomto jste vždy informováni). U objednávek sestávajících se ze zboží skladem i na objednávku automaticky čekám až je objednávka kompletní. Pokud chcete zboží skladem odeslat ihned, udělejte na něj prosím samostatnou objednávku. V případě doobjednání, je třeba počítat s tím, že termín dodání se bude počítat od novější objednávky (neplatí v případě, že zboží bude skladem).
V případě, že z různých důvodů bude dodací lhůta delší, či nebude v dohledné době možné vyřídit objednávku celou, budu Vás o tom neprodleně informovat a nabídnu Vám náhradní řešení. Na základě naší dohody pak objednávku vyřídím.
ZPŮSOBY DOPRAVY A CENY
Upozornění: E-shop se řídí pouze váhou a tak se u výběru způsobu doručení mohou zobrazit i možnosti, které kvůli rozměrům buď nelze využít (většinou se týká Doporučeného dopisu, Zásilkovny, výjimečně Balíku do balíkovny), nebo je doprava dražší (týká se Zásilkovny - 159,-). Informace o max. rozměrech, atd. je i v nákupních košíku uveden u každého ze způsobu dopravy - objeví se Vám po najetí myší na otazník či je najdete zde v obchodních podmínkách. Pokud Vámi vybraný způsob dopravy nebude možné využít, nebo bude dražší, budete informováni mailem po přijetí Vaší objednávky.
Děkuji Vám za pochopení
U České pošty lze platit převodem na účet nebo dobírkou, u Zásilkovny je možná pouze platba předem na účet.
Česká pošta:
Doporučený dopis:
U této služby si můžete vybrat rychlost doručení - ekonomicky nebo prioritně. Pokud nejste zastiženi, zásilka je na poště uložena 15 dní.
Doporučená zásilka nesmí překročit váhu 2kg anebo rozměry 50x35x tloušťku 5 cm
Doručení EKONOMICKY - zásilka je Vám doručena zpravidla 3. pracovní den od podání
- Při platbě bankovním převodem: 70,-, 75,- nebo 80,- Kč (dle váhy)
- Zaslání na dobírku: 70,-/75,-/80,- + 67,- Kč (dobírku lze využít pouze u hodnoty zboží do 1000,-)
- Při nákupu nad 2 000,- Kč je poštovné zdarma/5,-/10,- - dle váhy (nevztahuje se na dobírku)
- Při nákupu nad 3 500,- Kč je poštovné zdarma (nevztahuje se na dobírku)
Doručení PRIORITNĚ - zásilka je Vám doručena obvykle následující pracovní den od podání
- Při platbě bankovním převodem: 75,-, 80,- nebo 85,- Kč (dle váhy)
- Zaslání na dobírku: 75,-/80,-/85,- + 67,- Kč (dobírku lze využít pouze u hodnoty zboží do 1000,-)
- Při nákupu nad 2 000,- Kč je poštovné za 5,-/10,-/15,- - dle váhy (nevztahuje se na dobírku)
- Při nákupu nad 3 500,- Kč je poštovné zdarma (nevztahuje se na dobírku)
Balík do ruky:
Balík Vám Česká pošta doručí obvykle následující pracovní den po podání. E-mailem/sms budete informováni o přijetí balíku do přepravy, doručování, atd. V případě nezastižení bude balík na poště uložený 7 dnů, uložení lze prodloužit o cca týden, tz. dohromady na 15 dní. Balík si můžete převzít i bez prokazování totožnosti. Stačí říct kód, který obdržíte v sms nebo e-mailovém avízu o uložení. Zásilku tak může převzít i třetí osoba.
Balík nesmí přesáhnout 31,5 kg anebo největší rozměr 200 cm a součet všech tří rozměrů 300 cm
- Při platbě bankovním převodem: 115,- Kč
- Zaslání na dobírku: 115,- + 39,-Kč
- Při nákupu nad 3 500,-Kč je cena 25,- (sleva se nevztahuje na dobírku)
Balík na poštu:
Balík si vyzvednete na Vámi určené poště či Depu obvykle následující pracovní den po podání. E-mailem (pokud uvedete telefon, pak i formou sms) budete informováni o přijetí balíku nebo jeho uložení na poště. Balík bude na poště uložený 7 dnů, uložení lze prodloužit o týden, tz. dohromady na 15 dní. Balík si můžete převzít i bez prokazování totožnosti. Stačí říct kód, který obdržíte v sms nebo e-mailovém avízu o uložení. Zásilku tak může převzít i třetí osoba. Případně lze (za poplatek) balík přeposlat na jinou poštu/depo či si ho nechat doručit domů. Vše lze ovládat přes "Změnit doručení" ve sledování zásilky.
Balík nesmí přesáhnout 31,5 kg anebo největší rozměr 200 cm a součet všech tří rozměrů 300 cm
- Při platbě bankovním převodem: 96,- Kč
- Zaslání na dobírku: 96,- + 39,-Kč
- Při nákupu nad 3 500,- Kč je poštovné zdarma (nevztahuje se na dobírku)
Balík do Balíkovny:
Balík si vyzvednete na Vámi určeném specializovaném místě Balíkovna (specializovaná přepážka na poštách, Depech České pošty či mimo poštu - na úřadě, trafikách, obchodech, atd. - seznam balíkoven zde). E-mailem (pokud uvedete telefon, pak i formou sms) budete informováni o přijetí balíku do přepravy, jeho uložení a tím připravenosti k vyzvednutí. V případě, že Vámi vybraná pobočka mimo poštu bude plná, balík Vám bude uložen na nejbližší poště, aby mohl být co nejdříve u Vás :) Balík bude ve Vámi vybrané Balíkovně uložený 7 dnů, prodloužení uložení není možné. Zásilku si můžete převzít bez prokazování totožnosti. Stačí říct/zadat ve "vyvolávaku" kód, který obdržíte v sms nebo e-mailovém avízu o uložení. Zásilku tak může převzít i třetí osoba.
Balíky si můžete nechat doručit i do Balíkovna boxů, kde si zásilku můžete vyzvednout 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Balík se vyzvedává na kód, tak jak to znáte z pošt a poboček mimo poštu. Stačí zadat kód, který obdržíte v sms/emailu nebo mobilní aplikaci. Balík bude v boxu uložený 2 dny (např. balík je do boxu uložen v pondělí v 9:00, garantovaný čas pro vyzvednutí balíčku je do středy 7:00). Pokud si balík nevyzvednete 24 hodin po uložení, pak emailem/sms obdržíte připomínku k vyzvednutí. Také u Balíkovna boxů není možné uložení balíku prodloužit.
Dobírka - pokud si balík necháte poslat na dobírku, u Balíkoven, které jsou na poštách lze platit hotově i kartou. V případě poslání na dobírku do Balíkovny mimo poštu je třeba počítat s tím, že na některých pobočkách není možné platit kartou, ale pouze v hotovosti. V momentě, kdy je Váš balík uložený-připravený k výdeji, lze využít platbu předem online kartou přes sledování balíku , kde kliknete na "Zaplatit kartou online". Zaplatit můžete i pomocí odkazu v emailu (ve kterém Vám pošta sděluje, že je balík připravený k vyzvednutí) nebo v aplikaci Balíkovna. U Balíkovna boxů je platba dobírky možná pouze předem online kartou.
Balík nesmí přesáhnout 15 kg anebo rozměry 70x50x50 cm, u Balíkovna-Boxů nesmí překročit 15 kg a rozměry 50x50x50 cm
- Při platbě bankovním převodem: 69,- Kč
- Zaslání na dobírku: 69,- + 20,-Kč
- Při nákupu nad 2 000,- Kč je poštovné zdarma (nevztahuje se na dobírku)
Nadrozměrné zásilky:
Nadrozměrnou zásilkou je např. teepee, které Vám odešlu jako balík do ruky. Pokud byste teepee chtěli poslat jako balík na poštu, prosím uveďte toto (i s konkrétní pobočkou) v poznámce objednávky. Děkuji Vám. Teepee Vám mohu předat i osobně (v Karviné), jiná možnost dopravy nadrozměrných zásilek bohužel není v současné době možná. Děkuji Vám za pochopení.
- Při platbě bankovním převodem: 189,- Kč
- Zaslání na dobírku: 189,- + 39,-
- Na dopravné za teepee se nevztahují žádné slevy (sleva je již uplatněna/promítnuta ve stávající ceně)
Upozornění: Pokud si teepee nepřevezmete a budete ho chtít odeslat znovu, při druhém odeslání už Vám bohužel nemůžu poskytnout slevu a poslat Vám ho za výše uvedenou cenu... Balík by Vám byl doručený za cenu dle platného ceníku České pošty, tz. 319,- u balíku na poštu anebo 339,- u balíku do ruky
Zásilkovna:
Zásilku si vyzvednete na Vámi vybraném výdejním místě Zásilkovny, obvykle následující den od podání. Uloženou ji zde budete mít 7 dní, je možné prodloužení o 7+7 dnů, tz. dohromady na 21 dní. V předvánočním období (zpravidla od listopadu do 20. prosince) se úložní doba zkracuje (na 5 dnů, s možností prodloužení uložení o 2 dny, tj. dohromady na 7 dnů). Také u těchto zásilek budete mít přístup do on-line sledování, po uložení zásilky na výdejním místě budete informováni mailem/sms a získáte heslo k jejímu vyzvednutí. Zásilku tedy může vyzvednout i třetí osoba. U Zásilkovny momentálně nevyužívám dobírku a je tak možná pouze platba předem na účet.
Zásilka nesmí překročit 15 kg a délku 120 cm + součet stran 150 cm
U zásilky do 5 kg nebo délky 70 cm, součet stran 120 cm: 89,- Kč (při nákupu nad 2 000 ,- je cena 29,- Kč, při objednávce nad 3 500,- zdarma)
U zásilky do 15 kg nebo délky 120 cm, součet stran 150 cm: 159,- Kč (při nákupu nad 3 500,- je cena 69,- Kč)
Upozornění: U některých lehčích věcí se díky rozměrům dostaneme do dražší kategorie - např. u kokonu/hnízdečka nebo mantinelu kolem celé postýlky Magic loop, apod. bude díky rozměrům cena za dopravu 159,-. V případě, že Zásilkovnu nebude možné využít, budete informováni mailem - stejně tak budete informováni v případě navýšení ceny a v objednávce Vám bude výše dopravného změněna ručně. Děkuji Vám za pochopení
Zásilku lze doručit i do Z- boxů. Taková zásilka nesmí překročit 5kg a rozměry: 36x45x61 cm. V boxu bude uložená bude 2 dny s možností prodloužení o den, tz. celkem na 3 dny. Boxy jsou k dispozici 24/7. Zásilku si z boxu můžete vyzvednout pouze přes aplikaci Zásilkovny
Zpětná zásilka od Zásilkovny - v případě výměny/vrácení/odstoupení od smlouvy/reklamace můžete využít poslání přes Zásilkovnu zpětnou zásilkou. Ale pozor! jen v případě, že jste si zboží z JáTyMy nechali Zásilkovnou doručit (pokud jste pro doručení zboží ode mě použili Českou poštu, osobní odběr, není možné zpětnou zásilku využít).
Jak postupovat u Zpětné zásilky:
Napište mi e-mail, uvedu Vám kód nutný k odeslání
Zboží zabalte. Můžete použít stejné balení, ve kterém Vám věc-i přišly (lze-li to), jen odstraňte či přeškrtejte adresy a kódy, které na zásilce byly. Adresu na balík psát nemusíte. Do balíku přidejte vyplněný formulář pro Vrácení/výměnu/reklamaci nebo pro Odstoupení od smlouvy, fakturu (ani její kopii) přidávat nemusíte.
Balíček odneste na jakoukoliv pobočku Zásilkovny, nahlaste kód a své jméno. Dají Vám potvrzení o podání zásilky.
Nejdéle do 7 dnů je mi zásilka doručena
Zpětná zásilka je zpoplatněna - 60,- Kč - v Zásilkovně při podání nic neplatíte. V případě vrácení věci či výměny za zboží v nižší hodnotě Vám 60,- za tuto službu bude odečteno z vrácené platby, v případě výměny za zboží ve vyšší hodnotě bude tato služba započítána do doplatku. U oprávněné reklamace bude zpětná zásilka pro Vás zdarma.
Osobní předání:
V Karviné Vám zboží zdarma mohu dovést až domů nebo na jiné domluvené místo.
Pro mimokarvinské je možnost osobního předání v Karviné na předem domluveném místě (např. u nějakého obchodu, u místa, kde pracujete, máte nějaké vyřizování, apod.). Případně je možné vyzvednutí i v sídle firmy - zde ale není možnost věci vybírat nebo zkoušet, pouze Vám je zde mohu předat. Pokud bych měla cestu směrem, kde bydlíte, dám Vám vědět a když se to bude hodit i Vám, mohu Vám věc/i předat u Vás na předem domluveném místě.
U osobního převzetí je možná platba předem převodem na účet nebo v hotovosti při převzetí.
Sleva na poštovném, poštovné zdarma:
- při nákupu nad 2 000,-Kč a nad 3 500,-Kč máte dopravné zdarma nebo se slevou (je uvedeno u jednotlivých možností)
- sleva se nevztahuje na dobírku a neplatí pro objemnější zboží - např. teepee, kde účtuji jednorázový poplatek 189,-
Storno objednávky
Objednávku lze stornovat e-mailem do 24 hodin od objednání. U objednávky, ve které bude veškeré zboží skladem lze stornovat do 15 minut - pak už může být objednávka vyřízená a odeslaná k Vám). Bez sankce lze objednávku stornovat i později - až do odeslání zboží. Předchozí věta neplatí pro zboží s úpravou (rozměrů) na přání zákazníka - takovou objednávku stornovat nelze.
V případě, že zákazník již vyexpedovanou zásilku stornuje/nepřevezme, je povinen uhradit náklady na dopravu (dle cen uvedených výše). Nepřevzetí zaslané objednávky neznamená odstoupení od smlouvy (více níže). V případě, že si nepřevezmete balík zaslaný na dobírku a o zboží budete mít nadále zájem, samozřejmě Vám ho zašlu znovu, ale až po zaplacení částky (včetně dalšího poštovného) předem na účet.
Storno objednávky ze strany prodávajícího: Vyhrazuji si právo zrušit objednávku nebo její část v případě, že se zboží přestane vyrábět/dodávat anebo z jiných důvodů. V případě, že tato situace nastane, budu Vás ihned informovat za účelem dohody o dalším postupu.
Vrácení zboží, výměna, reklamace
Pokud Vám nesedí velikost/střih/barva či nejste s výrobkem spokojeni, máte právo během 14 dnů od převzetí zásilky toto zboží vrátit bez udání důvodu. Avšak budu ráda, když důvod uvedete, abych měla přehled a případně mohly být provedeny změny.
Zboží, které chcete vyměnit nebo vrátit je možné vyzkoušet*, ale ne nosit/používat delší čas, než je nutný na vyzkoušení. Není možné toto zboží prát. V případě vypraného nebo zašpiněného zboží bohužel nelze uplatnit možnost výměny/vrácení. Pro reklamaci toto neplatí - až do uplynutí záruční doby lze reklamovat zboží nošené/používané i prané, u něhož se projevila výrobní nebo funkční vada, která není způsobena nevhodným použitím, ošetřením, mechanickým poškozením nebo běžným opotřebením.
*Vyzkoušení je možné obdobně jako v kamenné prodejně - tz. kupující se se zbožím může jen "seznámit", věc si jen vyzkoušet a jen doma, nechodit v ní ven, apod.
Vrácení, výměna ani požadování vrácení peněz není možné u zboží, které bylo upraveno na přání zákazníka. A, z hygienických důvodů, u spodního prádla - kalhotek, které byly rozbaleny. Pokud bylo koupeno více kalhotek, pak ty, které nebyly rozbaleny a zkoušeny vrátit lze.
Náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese kupující. Zboží nelze vracet na dobírku - jakékoliv takto vrácené zboží nebude přijato.
Odstoupení od smlouvy
Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 2001–2005 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy, např.:
- na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího
- na zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím
- na zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit
Nejedná-li se o případ uvedený v předchozí větě či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 2001–2005 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do 14 dnů od převzetí zboží (v případě, že je obsahem kupní smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží)
V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží by mělo být prodávajícímu vráceno kompletní a nepoškozené (včetně příslušenství), nejlépe v původním obalu (je-li to možné). Zboží nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Prodávající kupujícímu vrátí peněžní prostředky včetně nákladů na dopravu bez zbytečného odkladu, nejdéle do 14 dnů. Peněžní prostředky budou vráceny stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího obdržel. Prodávající může platbu vrátit jiným způsobem se souhlasem kupujícího. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání.
Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti, obdobně jako v kamenné prodejně. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
Částečné odstoupení od smlouvy
V případě, že kupující od smlouvy odstoupí částečně (tz. vrátí část věcí z objednávky a část si ponechá) bude kupujícímu vrácena pouze částka za zboží, které vrátil. Poměrná část poštovného může být vrácena pouze v případě, že by vrácené zboží zapříčinilo vyšší cenu za poštovné
Výměna
Při požadavku výměny zboží za jiné mě můžete kontaktovat i e-mailem pro rychlejší vyřízení (danou věc Vám odložím/objednám). E-mailem Vám požadavek potvrdím a v případě vyšší ceny vyměněné věci Vám napíši podklady k platbě (v případě, že byste věc chtěli poslat na dobírku, bude k rozdílu ceny za zboží připočítáno i dobírkovné). U nižší ceny Vám případný rozdíl bude vrácen na Váš účet. Při výměně bude započítáno nové poštovné (neplatí pro 1. výměnu u oblečení, kde poštovné k Vám uhradím já. Na své náklady neposílám v případě, že bylo špatně objednáno zákazníkem (např. byl vybrán špatný rozměr, barva, apod.))
Postup při odstoupení od smlouvy/výměně:
- Vyplňte "Formulář pro výměnu/vrácení/reklamaci. Pokud vracíte veškeré zakoupené zboží, vyplňte "Formulář pro odstoupení od smlouvy". Formuláře jste obdrželi mailem nebo je najdete zde
- V případě Výměny mi napište na e-mail objednavky@jatymy.cz za jaké zboží budete chtít to vrácené vyměnit
- Zboží vhodně a bezpečně zabalte a pošlete doporučeně, tz. s dokladem o odeslání (např. podací lístek, apod.), (ne na dobírku), na adresu: Pavla Klementová, Majakovského 2011, 734 01 Karviná. Případně lze poslat i jako balík na poštu/do balíkovny, nebo přes Zásilkovnu - pobočku, na které bych si balíček vyzvedla Vám sdělím e-mailem společně s dalšími potřebnými údaji.
Zánik nároku na dárek, poštovné zdarma či jinou výhodu
Jak je uvedeno výše, darovací smlouva je závislá na kupní smlouvě a proto odstoupením od kupní smlouvy kupující zároveň odstupuje i od smlouvy darovací a vzniká mu povinnost vrátit dar spolu se zakoupeným zbožím. Proto je doporučeno, aby kupující (14 dnů po obdržení zboží) s dárkem nenakládal nebo s ním nakládal co nejméně/opatrně (tj. přiměřeně s ohledem na seznámení s jeho povahou, vlastnostmi jako v kamenné prodejně)
Zánik nároku při odstoupení od smlouvy - nárok na dárek či jakoukoliv jinou výhodu zaniká a kupující je povinen, spolu s vráceným zbožím, vrátit i dárek či jiné výhody, které obdržel. Při nevrácení bude kupujícímu účtována běžná cena dárku.
Zánik nároku při výměně či částečném odstoupení od smlouvy - nárok na dárek zaniká v případě výměny/vrácení produktu, na který byl dárek vázán. Nebo v případě, že byl dárek vázán k nákupu nad 1 000,- a vrácením/výměnou je cena zboží, které si kupující ponechá, nižší než 1 000,- V těchto případech je kupující povinen dárek vrátit - při nevrácení bude kupujícímu účtována běžná cena dárku.
V případě vrácení zboží z objednávky/nákupu s dopravou zdarma si prodávající vyhrazuje právo z vrácené částky odečíst poštovné, pokud hodnota zboží, které si kupující ponechá, nepřesáhne 3 500,-Kč. Z tohoto důvodu kupujícímu zaniká nárok na poštovné zdarma. Poštovné bude započítáno dle našeho ceníku (který je výše) a vždy bude odpovídat nejnižší dopravě, za které by zboží, které si kupující ponechal, bylo odesláno.
Zánik nároku při reklamaci - nárok na dárek v tomto případě nezaniká a kupující si jej ponechá.
Nepřevzetí zboží a neplatné odstoupení od kupní smlouvy
V případě vyexpedování zboží kupujícímu, kdy kupující zboží nepřevezme dle uvedených podmínek, je kupující povinen uhradit prodávajícímu veškeré náklady, které mu tím vznikly. Nepřevzetí zboží kupujícím není platným odstoupením od kupní smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku, ani stornováním objednávky. Nepřevzetí zboží je klasifikováno jako hrubé porušení § 2118 zákona č. 89/2012 Sb. a obchodních podmínek/kupní smlouvy ze strany kupujícího a prodávající má právo od této smlouvy odstoupit a požadovat na kupujícím odpovídající náhradu za způsobenou škodu.
Upozorňuje na to také dTest:
.. S tímto přesvědčením souvisí také mýtus, který předpokládá, že se smlouva ruší ve chvíli, kdy si zákazník objednané zboží nepřevezme. I zde by taková situace musela být předem dohodnutá oběma stranami, jinak má spotřebitel povinnost zboží převzít. Pokud to neudělá, může ho čekat smluvní pokuta nebo povinnost nahradit obchodníkovi marně vynaložené náklady na dopravu. „Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy,“ vysvětluje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený.“ Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“
Pokuty a úroky po Vás nepožaduji (platí v případě, že poštovné uhradíte v uvedeném (případně dohodnutém) termínu)
Pokud svou zásilku nepřevezmete, a o zboží budete mít nadále zájem, zašlu Vám ho znovu, ale až po zaplacení předem na účet, včetně nového poštovného. Po návratu zboží zpět ke mě je Vám ještě týden rezervováno - pokud od Vás během této doby nebudu mít žádnou zprávu, rezervace se zruší, dojde k odstoupení od kupní smlouvy z mé strany s požadavkem uhrazení poštovného. O všech těchto krocích a možnostech jste vždy informováni e-maily. Pokud náklady na dopravu k Vám za nevyzvednutou dobírku neuhradíte v daném termínu, nebo v termínu, který si spolu dohodneme, bude Vám účtována smluvní pokuta ve výši 150,-. Tato kompenzace je právně vymahatelná a v případě podstoupení agentuře pro vymáhání pohledávek je navýšena o všechny náklady této agentury, obvykle v řádu tisíců korun.
Práva z vadného plnění
Záruka na spotřební zboží je 24 měsíců a řídí se příslušnými ustanoveními (zejména § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb.o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů). Jako záruční list slouží doklad o nákupu - faktura a záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím. Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé běžným používáním/opotřebením, nesprávným použitím výrobku dle návodu nebo nesprávným skladováním.
Kupující je povinen při osobním převzetí od prodávajícího, nebo při převzetí od přepravce zkontrolovat přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy věc kupující převzal:
- má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání pak vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prodávajícího/výrobce
- se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá
- věc odpovídá ujednanému popisu, druhu, množství, míře, hmotnosti, jakož i jakosti a funkčnosti
- věc vyhovuje požadavkům právních předpisů
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím, pokyny k použití, návodem k montáži
Pokud má převzaté zboží nedostatky (tz. nesplňuje něco z výše uvedeného), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá. Projeví-li se vada během 12 měsíců od převzetí zboží, předpokládá se, že vada zboží existovala již při jeho převzetí. Prokazování, že tomu tak nebylo je do 12 měsíců na straně prodejce. Po uplynutí 1 roku (do 2 let) je zákazník ten, kdo při reklamaci musí prokázat, že závada byla na věci již v době doručení. V opačném případě může prodejce reklamaci zamítnout.
U spotřebního zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky, apod.) je kupující oprávněn uplatnit právo z vady do 24 měsíců, není-li však na zboží uvedené datum spotřeby - v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu výrobku.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, když kupující před převzetím/nákupem byl o vadě informován, věděl o ní, nebo ji sám způsobil. U použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Zákonná práva z vad
Kupující má právo na:
- odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící části
- odstranění vady opravou
- přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- odstoupit od smlouvy
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu. V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a má právo na odstranění vady buď dodáním nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se reklamace pouze této části. Nebo má kupující právo na odstranění vady opravou zboží. Prodávající je oprávněn odstranění vady odmítnout, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady. Např. když je varianta zvolená kupujícím nemožná, protože si vybral, že chce novou věc, ale ta už není skladem/v prodeji, případně je tato varianta nepřiměřeně nákladná (např. chce kupující výměnu celého produktu a přitom stačí "utáhnout šroubek" nebo dodat chybějící součástku). V takovém případě může prodejce rozhodnout o odbavení druhým způsobem, tedy věc opravit a nevyměňovat, nebo nápravu odmítnout.
Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od smlouvy, jestliže prodávající:
- odmítne vadu odstranit nebo ji neodstraní v souladu s právními předpisy
- se vada projeví opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady), nebo má větší počet vad (nejméně tři vady současně)
- je vada podstatným porušením smlouvy (Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala)
- je z prohlášení prodávajícího nebo okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího
Právo na odstoupení od smlouvy nenáleží v případě, je-li vada zboží nevýznamná. V případě, že si vadu způsobil sám kupující, práva z vadného plnění mu nenáleží. Vadou zboží není opotřebení způsobené obvyklým užíváním
Kupující se srozuměn s tím, že vzhledem k různým typům monitorů se může barva nabízeného zboží na fotografiích v e-shopu minimálně lišit od barev zboží ve skutečnosti. Zboží je šito strojově a může dojít k mírnému posunutí vzoru - vzor se tedy nemusí nacházet ve stejné pozici jako na fotografii. Což není bráno jako vada výrobku.
Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:
- Opotřebení věci jejím obvyklým užíváním
- Neopatrným zacházením a používáním v rozporu s návodem/uživatelskou příručkou/popisem výrobce nebo všeobecnými zásadami
- Mechanickým poškozením věci, poškození nadměrným zatěžováním nebo zanedbáním péče o zboží
- Používání v podmínkách, které neodpovídají podmínkám výrobce
- Zboží, které bylo upravováno zákazníkem, vznikla-li vada v důsledku této úpravy
- Poškození přírodními živly či vyšší mocí
- Pokud zboží bylo podáno na reklamaci pozdě, tz. výrobek či zboží bylo používáno při zjištění vad dál
- Jedná-li se o vadu, o které kupující věděl při uzavírání smlouvy
Vyřízení reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Tuto volbu nelze změnit bez souhlasu prodávajícího - to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od smlouvy. Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi, ale stačí sdělit číslo objednávky a číslo faktury). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do 3 pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu sdělí v této lhůtě. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující právo na přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy.
Záruka za jakost se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
O vyřízení reklamace bude prodávající kupujícího informovat emailem. U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzením o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového zboží, je povinností kupujícího původní, vadné zboží vrátit prodávajícímu - náklady na vrácení hradí prodávající. Vznikl -li nárok na dárek k objednávce/produktu pak reklamací nárok na tento dárek nezaniká a kupující si jej ponechá (i v případě, že by reklamace skončila odstoupením od smlouvy).
Postup při reklamaci:
- na e-mail reklamace@jatymy.cz napište detailní popis reklamace, můžete i společně s fotografií či fotografiemi poškozeného zboží, zobrazující reklamované vady
- ke zboží přiložte vyplněný Formulář pro výměnu/vrácení/reklamaci, který Vám byl poslán e-mailem nebo ho naleznete zde. Zboží bezpečně zabalte
- zboží zašlete doporučeně, tz. s dokladem o odeslání (např. podací lístek, apod.), (ne na dobírku), na adresu: Pavla Klementová, Majakovského 2011, 734 01 Karviná. Případně lze poslat i jako balík na poštu/do balíkovny, nebo přes Zásilkovnu - pobočku, na které bych si balíček vyzvedla Vám sdělím e-mailem společně s dalšími potřebnými údaji.
Prodávající kupujícímu vystaví Reklamační protokol, ve kterém bude uvedeno:
- kdy byla reklamace uplatněna
- co je obsahem reklamace
- jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje
- kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace
Nebude-li zákazník s vyřízením reklamace spokojený, nově nebude o tom, jestli byla reklamace vyřízená správně, rozhodovat ČOI, ale soud
Došlo Vám poškozené zboží?
Informujte přepravce i mě. V případě, že obal, krabice bude poškozen, Česká pošta Vám zásilku nebude doručovat a bude Vás informovat o jejím uložení na poště oznámením ve schránce. Pokud by Vám balík přesto doručovali, nepřebírejte ho a bohužel bude uložen na poště, kde se to bude řešit dále...Bude sepsán Zápis o škodě. Pokud zásilka váží stejně jako při podání, můžete ji rozbalit a obsah zkontrolovat s pracovníkem pošty (např. vedoucí). V případě, že obsah bude poškozen/neúplný, sepíše s Vámi reklamační protokol.
U Zásilkovny si zásilku pečlivě prohlédněte, při opuštění výdejního místa nelze uplatnit jakoukoliv odpovědnost za škodu. Reklamaci/nárok na úhradu škody můžete uplatnit Vy, jako příjemce, Zásilkovna pak tuto reklamaci/nárok vyřizuje se mnou, jako odesílatelem.
Byl obal, krabice v pořádku a obsah je přesto poškozený?
Dostavte se na kteroukoliv pobočku České pošty nejlépe v den doručení, max. do 48 hodin. Vezměte zásilku s sebou - včetně vnitřních obalů, výplní, byl - li balík převázán provázkem, pak i tento provázek k sepsání reklamačního protokolu. Pořiďte i fotodokumentaci - krabice, výplňového materiálu, poškozeného zboží,.. Aktuální informace vždy najdete na stránkách přepravce
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Jestli se domníváte, že jsem Vás poškodila, nebo nedostála svým závazků, napište na info@jatymy.cz . Jestli se nám nepodaří spor vyřešit přímo, na základě zákona č. 378/2015, kterým se mění zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte také právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, internetová adresa: https://www.coi.cz - spotřebitel má možnost podat návrh prostřednictvím on-line formuláře, dostupného na internetových stránkách ČOI https://adr.coi.cz/cs . Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo jiného pověřeného subjektu (ministerstvem průmyslu a obchodu - https://mpo.cz/dokument169867.html ) nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
Spotřebitel (pouze ten, který žije v EU na obchodníka se sídlem v EU) může podat návrh také prostřednictvím platformy mimosoudního řešení spotřebitelských sporů EU, která je dostupná on-line na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&Ing=CS
Jestliže sporné strany nejsou spokojené s kvalitou mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a domnívají se, že v průběhu řízení došlo k porušení Pravidel pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, mohou podat stížnost na adresu Ministerstva průmyslu a obchodu nebo na e-mail adr@mpo.cz . V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum Česká republika (https://evropskyspotrebitel.cz ). Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.
Ochrana osobních údajů
Prodávající se zavazuje, že s veškerými osobními údaji poskytnutým kupujícím, je nakládáno v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů ("GDPR"). Osobní údaje slouží pouze pro účely prodávajícího, přepravců a dalších subjektů, kterým jsou předávány pouze data nezbytně nutná pro přepravu zboží kupujícímu. Kupující má právo kdykoliv písemně požádat prodávajícího o změnu či vymazání osobních údajů z databáze. Celé znění podmínek ochrany osobních údajů naleznete na https://jatymy.cz/ochrana-osobnich-udaju
Recenze - Hodnocení obchodu a produktů
Na e-shopu JáTyMy je poskytován přístup k hodnocení produktů nebo obchodu provedené kupujícími. Autenticitu takových recenzí prodávající zajišťuje a kontroluje tím, že propojuje hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení prodávající vidí i propojené ID objednávky. A tak je schopný ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele. V některých případech se může stát, že hodnocení nebude s objednávkou spárováno. Nastat to může především ve chvíli, kdy zákazník nevloží hodnocení proklikem z e-mailu s automatickou výzvou k hodnocení a nebude ho možné identifikovat ani podle jiných uvedených údajů.
Veškeré recenze jsou opravdové, nejsou kupovány nebo sponzorovány a jsou zobrazovány všechny, nehledě na to, jestli jsou pozitivní nebo negativní. Recenze jsou pouze od Vás, skutečných zákazníků, kteří jste si daný produkt pořídili. Sama o falešné recenze nestojím. Osobní zkušenost je nenahraditelná a jsem vděčná za každého z Vás, kteří se o svou zkušenost a poznatky podělíte. A třeba tím ostatním pomůžete s jejich výběrem. Anebo pomůžete s "vyšperkováním/vymazlením" dané věci k dokonalosti :) Protože počet hvězdiček mnohdy o výrobku (nebo službách e-shopu) toho moc neřekne (obzvláště při nespokojenosti), je pro udělení recenze podmínkou slovní hodnocení. Recenze produktů je před zobrazením na webu schvalována. Není to z důvodu cenzury nebo skrývají negativních hodnocení. Právě naopak. Je to proto, abych zajistila nepublikování falešných hodnocení anebo recenze porušující základní pravidla slušnosti.
Zboží také (zatím ještě) nabízím i přes profil na Mimibazaru, i tam najdete hodnocení (do roku 2022 jsem používala k hodnocení pouze MMB). Hodnotit zde mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé, pravost recenzí je ověřována záznamem objednávek.